Податкова почне працювати по принципу колекторної служби ?
З понеділка, 25 березня, ДПС розпочинає пілотний проєкт з інформування платників податків (платників єдиного внеску) про наявність у них податкового боргу.
Боржникам у телефонному режимі буде доведено інформацію про суму заборгованостей, що обліковується у них у розрізі податків/зборів та єдиного внеску, а також територіальних органів ДПС, у яких обліковується наявна заборгованість.
"Мета пілотного проєкту – підвищення рівня обізнаності платників податків (платників єдиного внеску) про наявність у них податкового боргу з платежів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи, недоїмки зі сплати єдиного внеску, а також сприяння добровільному погашенню платниками такої заборгованості". Загалом пілотний проєкт триватиме продовж трьох місяців.
Дуже дивно виглядають такі методи «розʼяснення» в ХХІ столітті.
При наявності розвинутих інформаційних технологій і навіть відповідних департаментів у структурі ДПС працівників будуть змушувати в телефонному режимі подзвонити мільйонам людей.
Саме мільйонам, оскільки за інформацією рахункової палати (2023 рік) стрімко зростає кількість платників, які мають податковий борг.
Серед юридичних осіб кількість боржників збільшилася на 73% (зі 102 до 176 тисяч), серед фізичних осіб – у 4,5 раза (із 733 тисяч до понад 3 млн). Сума податкового боргу зросла на 40% та 46% відповідно.
Також збільшилася кількість платників, які не подають податкову звітність або звітують про відсутність діяльності.
Як це буде виглядати на практиці?
Чи під цей проєкт виділено окреме фінансування ?